Program Pracowni Animacji

Przedmiot
Podstawy Animacji,  Animacja

Kod przedmiotu.
SM/KMiA/1
Imię i nazwisko wykładowcy
(także całego zespołu w danej pracowni).
Dr hab. Ewa Ziobrowska, prof. ASP – Kierownik Pracowni
Mgr Paweł Łyczkowski – Asysytent

Rok I II III IV V
Semestr 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Punkty ECTS 3 5 12 15 3 5 13 13
Ilość godzin w tygodniu 4 4 3 3 2 2 3 3
Rodzaj zaliczenia zst egz ekm ekm zst egz ekm ekm
Legenda zal – zaliczony; zst – zaliczenie ze stopniem; egz – egzamin; ekm – egzamin komisyjny

 

 Wymagania wstępne:

  1. Warunek przyjęcia do Pracowni Animacji (na III semestr – II rok studiów stacjonarnych I st.) – zaliczony pozytywnie obowiązkowy egzamin komisyjny po pierwszym roku studiów na Wydziale Sztuki Mediów
  2. Warunek przyjęcia do Pracowni Animacji (na I semestr – I rok studiów stacjonarnych II st.): zaliczony egzamin specjalnościowy z podstaw Animacji. Niezbędne minimum to znajomość 1 programu komputerowego do tworzenia animacji 2D lub 3D,  plus własna prezentacja multimedialna zawierająca elementy animacji.

Wymagania końcowe:

  1. Zdany egzamin obowiązkowy, zamykający proces edukacji na poziomie podstawowym – po IV semestrze studiów stacjonarnych I stopnia
  2. Zdany egzamin specjalnościowy, zamykający proces edukacji praktycznej i teoretycznej na poziomie średnim – po VI semestrze studiów I stopnia (licencjackich)
  3. Zdany egzamin specjalnościowy, zamykający proces edukacji na poziomie wysokim –po IV semestrze studiów stacjonarnych II stopnia (magisterskich)
  4. Prace praktyczne: licencjacka i magisterska powinny prezentować nabyte umiejętności tworzenia Animacji rozumianej jako dzieło, czyli forma niezależna i/lub jako element składowy występujący w innej złożonej realizacji z zakresu Sztuki Mediów. Prace przygotowane są w formie prezentacji  multimedialnej. Odzwierciedlają umiejętność tworzenia dramaturgii, przedstawionej w formie narracji ciągłej lub wielowątkowej o czasie trwania: od 2,5 do 6 min. Ich forma wizualna i kompozycja pozostają zależne od tematu i charakteru realizacji, do której student zobowiązany jest przygotować opracowanie pisemne w formie opisu dzieła.
  5. Prace powinny być upublicznione i ocenione komisyjnie przez Promotora i Komisję Dyplomową.

Kryteria oceny:

  1. Ocena jakości artystycznej prezentowanych prac.
  2. Systematyczność w pracy i uczestniczenie w przeglądach.
  3. Samodzielność w obrębie pracy twórczej.
  4. Ocena umiejętności operowania własnymi środkami wyrazu.
  5. Skala ocen określona w/g obowiązującej na Wydziale Sztuki Mediów-  skali punktacji.
  6. Ocena poziomu publicznej prezentacji Pracy Dyplomowej (Licencjackiej i/lub Magisterskiej).

Cel zajęć:

Celem podstawowym jest zapoznanie studentów z różnorodnością technik animacyjnych, profesjonalnym warsztatem Animatora, wiedzą praktyczną dotyczącą metod realizacji, historii i rozwoju animacji oraz praktyki związanej z tworzeniem iluzji ruchu, post- produkcją i umiejętnością tworzenia dowolnych interaktywnych prezentacji.

Przygotowanie studentów pod względem teoretycznym i warsztatowym do samodzielnej oraz zespołowej pracy twórczej, której efektem są prace licencjackie i dyplomowe z użyciem Sztuki Animacji traktowanej jako niezależna forma artystycznej wypowiedzi, jako medium posługujące się prostym systemem znaczeń i symboli i/lub jako element składowy innych złożonych realizacji, łączących efekty różnorodnych działań multimedialnych
(np. scenografia, gry komputerowe, książki multimedialne…etc.)

Uświadomienie studentom, że Animacja to Sztuka, która preferuje wartości poznawcze i poprzez obecność w wielu dziedzinach życia, nauki i kultury, m.in. w przestrzeni edukacji publicznej, w kreacji artystycznej i reklamowej, przeznaczonej dla Kina, Telewizji oraz Internetu, umożliwia zarówno twórcom jak i odbiorcom prosty, czytelny przekaz informacji, oraz ułatwia dostęp do wiedzy w obszarze błyskawicznej, wielokulturowej komunikacji multimedialnej.

dr hab. Ewa Ziobrowska, prof. ASP