Przedmiot
Podstawy Animacji, Animacja
Kod przedmiotu.
SM/KMiA/1
Imię i nazwisko wykładowcy
(także całego zespołu w danej pracowni).
Dr hab. Ewa Ziobrowska, prof. ASP – Kierownik Pracowni
Mgr Paweł Łyczkowski – Asysytent
Rok | I | II | III | IV | V | |||||
Semestr | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
Punkty ECTS | 3 | 5 | 12 | 15 | 3 | 5 | 13 | 13 | ||
Ilość godzin w tygodniu | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | ||
Rodzaj zaliczenia | zst | egz | ekm | ekm | zst | egz | ekm | ekm | ||
Legenda | zal – zaliczony; zst – zaliczenie ze stopniem; egz – egzamin; ekm – egzamin komisyjny |
Wymagania wstępne:
- Warunek przyjęcia do Pracowni Animacji (na III semestr – II rok studiów stacjonarnych I st.) – zaliczony pozytywnie obowiązkowy egzamin komisyjny po pierwszym roku studiów na Wydziale Sztuki Mediów
- Warunek przyjęcia do Pracowni Animacji (na I semestr – I rok studiów stacjonarnych II st.): zaliczony egzamin specjalnościowy z podstaw Animacji. Niezbędne minimum to znajomość 1 programu komputerowego do tworzenia animacji 2D lub 3D, plus własna prezentacja multimedialna zawierająca elementy animacji.
Wymagania końcowe:
- Zdany egzamin obowiązkowy, zamykający proces edukacji na poziomie podstawowym – po IV semestrze studiów stacjonarnych I stopnia
- Zdany egzamin specjalnościowy, zamykający proces edukacji praktycznej i teoretycznej na poziomie średnim – po VI semestrze studiów I stopnia (licencjackich)
- Zdany egzamin specjalnościowy, zamykający proces edukacji na poziomie wysokim –po IV semestrze studiów stacjonarnych II stopnia (magisterskich)
- Prace praktyczne: licencjacka i magisterska powinny prezentować nabyte umiejętności tworzenia Animacji rozumianej jako dzieło, czyli forma niezależna i/lub jako element składowy występujący w innej złożonej realizacji z zakresu Sztuki Mediów. Prace przygotowane są w formie prezentacji multimedialnej. Odzwierciedlają umiejętność tworzenia dramaturgii, przedstawionej w formie narracji ciągłej lub wielowątkowej o czasie trwania: od 2,5 do 6 min. Ich forma wizualna i kompozycja pozostają zależne od tematu i charakteru realizacji, do której student zobowiązany jest przygotować opracowanie pisemne w formie opisu dzieła.
- Prace powinny być upublicznione i ocenione komisyjnie przez Promotora i Komisję Dyplomową.
Kryteria oceny:
- Ocena jakości artystycznej prezentowanych prac.
- Systematyczność w pracy i uczestniczenie w przeglądach.
- Samodzielność w obrębie pracy twórczej.
- Ocena umiejętności operowania własnymi środkami wyrazu.
- Skala ocen określona w/g obowiązującej na Wydziale Sztuki Mediów- skali punktacji.
- Ocena poziomu publicznej prezentacji Pracy Dyplomowej (Licencjackiej i/lub Magisterskiej).
Cel zajęć:
Celem podstawowym jest zapoznanie studentów z różnorodnością technik animacyjnych, profesjonalnym warsztatem Animatora, wiedzą praktyczną dotyczącą metod realizacji, historii i rozwoju animacji oraz praktyki związanej z tworzeniem iluzji ruchu, post- produkcją i umiejętnością tworzenia dowolnych interaktywnych prezentacji.
Przygotowanie studentów pod względem teoretycznym i warsztatowym do samodzielnej oraz zespołowej pracy twórczej, której efektem są prace licencjackie i dyplomowe z użyciem Sztuki Animacji traktowanej jako niezależna forma artystycznej wypowiedzi, jako medium posługujące się prostym systemem znaczeń i symboli i/lub jako element składowy innych złożonych realizacji, łączących efekty różnorodnych działań multimedialnych
(np. scenografia, gry komputerowe, książki multimedialne…etc.)
Uświadomienie studentom, że Animacja to Sztuka, która preferuje wartości poznawcze i poprzez obecność w wielu dziedzinach życia, nauki i kultury, m.in. w przestrzeni edukacji publicznej, w kreacji artystycznej i reklamowej, przeznaczonej dla Kina, Telewizji oraz Internetu, umożliwia zarówno twórcom jak i odbiorcom prosty, czytelny przekaz informacji, oraz ułatwia dostęp do wiedzy w obszarze błyskawicznej, wielokulturowej komunikacji multimedialnej.